16. 10. 2010 -
SLO POLITIČNI INTERJER
|
|
Escher
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil Maja Hawlina ob 14:10 | Permalink | Komentarji (0) |
09. 10. 2010 -
Forward to Basics - Openwear Collaborative Collection Workshop
|
|
Forward to Basics - Openwear Collaborative Collection Workshop from Openwear on Vimeo.
In spring 2010 EDUfashion project invited 8 craftsmen and designers to take part ro the creation of the first Openwear Collaborative Collection. This video contains some impressions and conversations going on during those days.
The codes of the collection will be released under Creative Commons License and the member of Openwear Community will be able to download them, produce and sell the garments under Openwear collective brand.
www.openwear.org
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil Oliver Vodeb ob 14:35 | Permalink | Komentarji (0) |
08. 10. 2010 -
Španska kuhinja
|
|
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil Oliver Vodeb ob 14:48 | Permalink | Komentarji (0) |
06. 10. 2010 -
LJUBLJANA 2
|
|
Ljudje pravijo, da se v Ljubljani končno nekaj konkretnega dogaja. Da postaja lepša, bolj moderna, bolj svetovljanska. Delno je to res: mesto se je prijetno odprlo k reki in nekaj novih mostov dobrodošlo povezuje in približuje oba njena bregova.
A kaj lahko še razbiramo iz topografije pospešene preobrazbe predvsem popularnega in všečnega središča mesta? Kaka mestna vizija vodi spremembe? Mar lahko opazimo kake resne primere socialne inovacije? In končno kaka ideologija se vpisuje v prostor?
Če se še tako trudimo, pravih socialnih izboljšav ni opaziti, pa tudi globljih vizij ne. So pa vidni in hvaljeni hitri procesi redizajniranja Ljubljane. Ti največkrat ostajajo na njeni površini in se odpovedujejo kakršnimkoli zahtevam po pomenu, razen tistemu, po takojšnji realizaciji in hitri všečnosti. Njihova edina vizija, če ta obstaja, je kulturna konzumacija in potrošništvo. Vsekakor je to početje daleč, zelo daleč od razumevanja, da javni prostor potrebuje večpomenskost, lokalno obarvanost, spoštovanje spominov, tudi čudaštva, a da naj hkrati vabi k nadaljnjem naseljevanju več in različnih pomenov. Kaj šele, da bi novi prostori omogočali srečevanja med različnimi družbenimi skupinami, srečevanje drugačnih ljudi, drugačnih zamisli in da bi bili prostori presenečenj, širjenja mentalnih horizontov in refleksij.
Mestna osredotočenost na hitro rast in spremembe razjeda fine in življenjsko pomembne občutke kompleksnosti in brezčasnosti - kaže na nesposobnost tenkočutnega zaznavanja in spoštovanja drugih obdobij in drugačnih vrednot ter estetik (na primer tudi tistih iz povojnih socialističnih in jugoslovanskih časov). Za prostore, ki dopuščajo napetosti in trenja v vizualnem predvsem pa v družbenem smislu, je potrebna toleranca, domišljija, bistveno več znanja, predvsem pa večja demokratičnost kot jo trenutno premore mestno vodstvo. Kako take prostore prepoznamo? Ker so avtentični, ker pulzirajo, ker so vitalni.
Tu ne govorim o nostalgiji po preteklih časih, čeprav je v malih količinah prijetna, v prevelikih pa vedno statična – dobre prostorske intervencije namreč prepoznavajo in cenijo kulturni, ne samo zgodovinski spomin prostora ter so usmerjene v sedanjost in prihodnost tako, da odpirajo nove pomene in namembnosti ter omogočajo nadaljnjo organsko rast.
Mali primer: da ne bo vse abstraktno, bom tu omenila Prule, kjer domuje naš studio. Ko so Prule in Špico odkrili mestni promoterji, se je pričel proces skritih razlaščevanj staroselcev, upokojencev, obrobnežev in vseh dotedanjih raznovrstnih uporabnikov, ki so imeli kraj radi in mu dajali svojevrsten pečat. Ta del Ljubljane je bil vedno zelo drugačen od vseh drugih, ponašal se je z atmosfero prijetne pozabe, starih balinišč, popoldanskih zamišljenosti, mešanja kultur in večernih veseljačenj na improviziranih in napobrkovanih splavih. Vsekakor kraj ni bil ugleden, a malokdo bi mu odrekal veliko dušo.( Za peščeno obrečno stezo pod starimi vrbami in kamnitimi bloki so še najbolj veljala občutja posvečenosti.) To so čutili stalni sprehajalci in obiskovalci, a tudi tisti, ki jih je le naključje pripeljalo v ta konec mesta.
Zdajšnja preobrazba Prul in Špice nedvomno razveseljuje pogled turistov in vseh tistih, ki prej niso imeli dovolj občutljivosti in imaginacije, da bi kraj zaznali v njegovi svojskosti.
Pravijo, da bi tudi mi morali biti zadovoljni: zdaj je Špica urejena, ukročena in sodobna, našim in sosednim prostorom pa je nedvomno zrasla tržna vrednost. Le zakaj nismo?
/Špica kot je ni več- fotogrrafija: Rok Klemenčič/
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil Maja Hawlina ob 13:50 | Permalink | Komentarji (0) |
01. 10. 2010 -
TRMASTI SPLETNI ŽARGONI IN NJIHOVA RAZLAGA
|
|
Last month, the standards editor at The New York Times wrote a memo that shocked — shocked! — bloggers everywhere. He asked Times writers to avoid using the word “tweet” (as in, “to say something on Twitter”). “We don’t want to seem Paleolithic,” he wrote. “But we favor established usage and ordinary words over the latest jargon or buzzwords.”That the Internet’s reaction was so swift and harsh only proves the point: the techno-savvy population can’t even conceive of the existence of a less savvy crowd. If you use jargon every day, you can’t imagine that millions of people have no idea what you’re talking about..
He writes "But one day it occurred to me: how would they know? All of these buzzy social networking sites like Facebook and Twitter sort of crept up on us. The government never mailed fliers to every household explaining what it’s all about. As a public service, therefore, I’m offering a handy clip-’n’-save guide to the social networking services you’re most likely to hear about at this summer’s barbecues. (Warning: This is an extremely basic overview. If you’re already someone who, you know, tweets, this will all seem like old news. But it’s not intended for you.)":
Več
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil Maja Hawlina ob 15:01 | Permalink | Komentarji (0) |
|