09. 12. 2008 -
Oliver Vodeb: Družbeno odzivno komuniciranje
|
V zbirki Psihologija vsakdanjega življenja pri založbi Fakultete za družbene vede je izšla knjiga dr. Oliverja Vodeba z naslovom Družbeno odzivno komuniciranje. Knjiga med drugimi ponuja odgovore na naslednja vprašanja: V čem je problem oglaševanja? V čem je problem oblikovanja? Zakaj so prevladujoči načini vrednotenja kakovosti komuniciranja v javnem prostoru napačni?
Zakaj je večina (vizualnega) komuniciranja, tako kot se ga prakticira na področju sektorjev kulture, izobraževanja, zdravstva, ekologije in sociale, v svojem principu enaka tistemu, ki prodaja pralni prašek in mobilne telefone?
Kaj je družbeno odgovorno komercialno oglaševanje?
Kaj je dobro komunikacijsko delo? Kaj opredeljuje in odlikuje vrhunskega ustvarjalca?
Kaj je optimalni spoj komunikacijske učinkovitosti in družbene odgovornosti?
Oliver Vodeb nas v knjigi vpeljuje v področje družbeno odzivnega komuniciranja. To je avtorjev pojem za komunikacijske koncepte, ki odpirajo prostor za javni dialog, vzpostavljajo skupnosti sodelovanja, spodbujajo k aktivni participaciji v družbeno kulturnih procesih, odpirajo nove komunikacijske kanale. Prav tako pa spodbujajo k refleksiji lastnih učinkov komuniciranja na družbo in kulturo z namenom komunicirati družbeno odgovorno. Odlika teh komunikacijskih konceptov je, da optimalno združujejo komunikacijsko učinkovitost in družbeno odgovornost.
Po avtorjevem mnenju problem javnega prostora komuniciranja ni več v nadvladi, pritisku in kontroli javnega na zasebno, temveč nasprotno v tem, da zasebni interesi tistih, ki so lastniki velikega finančnega kapitala, kolonizirajo javni prostor komuniciranja do te mere, da je izgubil ključno dimenzijo – polje razprave, kjer se soočajo različna mnenja, ki v komunikacijskih procesih na specifičen način konstruirajo družbeno realnost.
To stanje narekuje potrebo po korenitem premisleku meril vrednotenja dobrega komuniciranja in razvoj novih konceptov, ki bodo analizirali tako trenutno stanje kritičnih komunikacijskih praks kot tudi anticipirali njihov razvoj v prihodnje. In prav to je vsebina tega dela.Knjiga je nepogrešljivo branje za vse tiste, ki se ukvarjate z (vizualnim) komuniciranjem v javnem prostoru in vas zanimajo najnovejši komunikacijski pristopi in uvidi v teorijo in prakso komuniciranja.
Več o knjigi si lahko preberete tukaj.
Knjigo lahko kupite tukaj.
|
<< nazaj
|