"Poper ustvarja produktivne komunikacijske odnose
med dobrimi podjetji, mediji, organizacijami,
posamezniki, družbo in kulturo."
Blog arhiv ----------------------------------------------------------------
28. 4. 2010 -
Umetnost, gverila marketing, ali kaj tretjega?
Nekdo polije galone živih barv na prometno križišče v Berlinu. Ostalo opravijo avtomobili in spremenijo sivo cesto v noro igro čudovitih barv. Pred samim aktom "slikanja" so na mestu fotografi in snemalci in internet hitro opravi svoje. Kdo je to napravil? Za enkrat se ne ve. Smart, lepo, dobro. Če gre za komercialno akcijo, upam, da je tak tudi naročnik.
Komunikacija, ugotavlja na mnogih mestih Bauman, je ključni element premostitve razlik, ki jih ustvarja nepregleden pluralizem, intelektualci/prevajalci/komunkatorji/ pa so intermediarni mehanizem, ki ustvarjajo povezave med posamezniki, ki izhajajo iz različnih tradicij, kultur in filozofij ter so nekakšno vezivno tkivo nove javne sfere. Zato morajo razvijati posebna znanja in orodja, ki jim bodo omogočila, da se bodo znašli v nepregledni množici idej, mnenj, konceptov, kompetenc ter vplivali na komunikacijo v skupnostih.
Naš studio že dobrih šest mesecev vodi evropski projekt edufashion, ki se prvenstveno ukvarja z etičnimi dilemami mode in ustvarjanjem novega modela povezovanja in prepletanja / tudi ekonomsklega / različnih akterjev v modno-tekstilni industriji. Tokom dvoletnega projekta bomo postavili trajnostni portal, kjer bodo združena stara in nova znanja, informacije ter najrazličnejša orodja, ki naj bi opolnomočila posameznike in združbe v svetu mode, od študentov modnega oblikovanja, njihovih profesorjev, mladih oblikovalcev, a tudi že uveljavljenih alternativnih dizajnerjev do obrtnikov, šivilj, malih proizvajalcev, naredi-si-sam ljubiteljev in sodobno ter etično naravnanih kupcev ter podpornikov.
Pomemben del portala bo slonel na dejavnem prispevanju čim večjega števila članov bodoče skupnosti, predvsem pa bo imelo veliko vlogo iskanje rešitev in nove oblike kreacije in produkcije mode na osnovi crowdsourcinga (nekakšen odprtokodni sistem, ki se izgrajuje z množično/skupno participacijo v ustvarjalnem procesu v vseh fazah).
Toliko v grobem. Od tu naprej vam lahko zaupam, da delo na projektu pomeni stalno iskanje, dialoge, prepričevanja med petimi partnerji, pri čemer je večjezičnost mnogo manjši problem kakor povsem različno razumevanje posameznih besed, pojmov, pristopov, filozofij tako med različnimi disciplinami kot med različnimi osebnimi zgodovinami.
Ne redko se znajdemo v gošči nesporazumov, ki za seboj potegnejo nezaupanje, prehodno slabo voljo, manjšo motivacijo. V studiu ugotavljamo, da je poleg konceptualne osnove projekta, ena naših ključnih vlog “prevajanje, tolmačenje” v smislu Baumanovih napotkov.
Na zadnjem srečanju partnerjev EDUfashion v Kopenhagnu smo se zato odločili, da skušamo narediti poenoten slovar pojmov, ki se pojavljajo v projektu. Predvsem pa so, smo ugotovili, nujna osebna srečanja, saj so komunikacijske tehnologije kljub udobnosti in vse večji dovršenosti omejujoče, predvsem so neobčutljive za odtenke in nujne digresije v ustvarjalnih debatah.
Rada hodim. Po mestu, po gozdu, po podeželju, ob morju, sama in v družbi. Hoja in pogovor gresta skupaj. Ritem hoje, zvok korakov, občasen predah, ptičje petje ali nepričakovan prizor odzvanjajo v ritmu stavkov, v premolkih, v raztreseni zbranosti. Dobra hoja z dobrim sogovorcem, kaj lepšega?
O hoji kot o poglabljanju in negi duše pogosto razmišlja Thomas Moore.
Hoja je lahko tudi skrajno urbano početje. V mestih, ki so zavzeta z avtomobili in/ali preveč uhojenimi sterilnimi peš conami v polepšanih središčih, lahko postane hoja po mestnem drobovju akt prevrata. Je v nasprotju z duhom sedanjosti sodobnih mest, ki promovira točno določene cirkulacije in poglede: s tem ko zaviješ iz uhojenih poti, odkrivaš druge, marginalne reprezentacije in pozabljene ali prezrte resnice mesta. Taka hoja vsebuje sama po sebi lastnosti nasprotovanja avtoriteti in elemente radikalnosti, predvsem pa se upira banalizaciji, s katero so vsakdanje izkušnje neposrednega okolje zamrznjene, zabetonirane v monotonijo in enoplastnost.
Merlin Croverly v svojih knjigah raziskuje dela različnih avtorjev, mislecev, pesnikov in pisateljev, ki so občutili pomene urbanega življenja kot velike skrivnosti, ki ne more biti instantno spoznana, a hkrati kot vir včasih tudi temačne in goste domišljije. Pogled na sedanjost mesta so raziskovali skozi potapljanje in odkrivanje preteklosti, enako kot psihoanaliza odraslega, ki se ozira v otroštvo.
O hoji kot čistem razveseljevanju podplatov pa drugič. Dobrodošla pomlad.
05. 4. 2010 -
u u u u u, a a a a a, lololololo, lalalalala
Rusi, utrujeni naših zahodnih spoliranih videov so odprli tajne dosjeje eksperimentov iz preteklosti in lansirali tole množično orožje. Podatkovna sfera medijev že kaže prve znake infekcije z neznanim smejalnim krčem. Kaj bi bil protiodgovor zahoda? Morda Britney Spears?