"Poper ustvarja produktivne komunikacijske odnose
med dobrimi podjetji, mediji, organizacijami,
posamezniki, družbo in kulturo."
Blog arhiv ----------------------------------------------------------------
28. 12. 2008 -
Bilboardi na Tajskem
Pred nekaj tedni nam je pisala arhitektka in oblikovalka Mojca Bizjak. Odzvala se je na naš oglas- Poper se namreč širi in zato iščemo strokovnjake iz različnih področji, da se nam pridružijo. Mojca je trenutno na šestmesečnem potovanju po Aziji in trenutno križari po Tajski. Izmenjala sva si par prijaznih mejlov in se dogovorila, da se o možnem sodelovanju pogovarjamo po njeni vrnitvi.
V enem izmed dopisovanj sem Mojci predlagal, da za naš blog napiše kaj o oblikovanju/komuniciranju, kot ga doživlja na svoji poti. Tole sem danes prejel po mejlu:
Na glavni avtocesti od Bangkoka proti Chiang Maiju je ob cesti opaziti precej plakatov. Večina jih napisanih na roko in improvizirano postavljenih ob cesto, a vsake toliko, predvsem na začetku in koncu mest, se pojavi ogromen bilboard. V tej vizualno bogati deželi bi človek pričakoval, da bodo tudi plakati barviti in vizualno atraktivni, a v resnici je situacija takšna (in ne, tole ni izbor, takole izgleda približno 70% bilboardov):
... pravzaprav vzamem besedo nazaj - osebno so mi tile bilboardi precej bolj vizualno zanimivi kot tisti, ki smo jih vajeni iz naših cest!
Mojca Bizjak
Včeraj, za božič, sem v dar dobil nov cd Ry Cooderja. Kitarist, katerega glasbo obožujem od kar sem pred kakšnimi desetimi leti slišal album Boomer' Story, je izjemno zaznamoval glasbo zadnjih nekaj desetletji. Širšemu občinstvu je postal znan relativno pozno z albumom Buena Vista Social Club, po njem pa je neumorno nadaljeval in posnel še tri izjemne in raznolike studijske plošče med katerimi mi je najljubša genialna Chavez Ravine.
The Ufo Has Landed je Cooderjeva prva antologija in zajema pesmi, ki so nastajale v desetletjih njegove kariere. Spodnja Maria Elena, je bila prvič izdana leta 72 na albumu Boomer's Story- tukaj v posebni izvedbi.
Jeseni smo začeli sodelovati pri projektu Tudi jaz, ki sta ga zasnovali dve društvi– Focus in Humanitas kot glavna partnerja ter nekaj drugih pri podpori različnih tematskih sklopih. Tudi jaz je projekt (financiran pretežno s sredstvi Evropskega sklada), ki skuša spodbuditi predvsem slovensko javnost k bolj trajnostnemu načinu življenja. Odpira problematiko potrošnje, okoljske ozaveščenosti in drugih „velikih“ malenkosti. Projekt ima za razliko od drugih, na prvi pogled podobnih iniciativ, ki v svojih majhcenih krikcih ponavadi preslišane v širši javnosti, dokaj jasno določene ciljne skupine, na katere usmerja svoje impulze. Skuša ciljati na mnenjske vodje, se pravi na izobraževanja učiteljev v šolah, preko krepitve in izobraževanja nevladnih organizacij ter vključevanja državnih inštitucij, da bi na njih rasla zavest trajnostnega razvoja, ki bi jo kasneje širili v svojih vplivanjskih krogih.
Pri projektu smo sodelovali kot načrtovalci in oblikovalci različnih komunikacijskih orodij:
spletne strani www.tudijaz.org, ki služi kot oglasna deska projekta, center osveščanja in tudi kot odskočna deska do nadaljnjih informacij z drugih virov.
Projekt vključuje tudi vsesplošno kampanjo, namenjeno splošni javnosti, ki se na nomadski način premika kjer sta voda in hrana - beri ljudje. Prav zato so ta del akcije poimenovali Nomadska šola.
Za ta namen smo jim pripravili priročno knjižico, kjer interesenti dobijo osnovne informacije o projektu in obilo napotkov za "prešaltanje" na družbi in okolju manj uničujoče delovanje preko vsakodnevnih opravil.
Poleg tega smo zasnovali in oblikovali novo glasilo Etični potrošnik, ki je pred kratkim izšlo v nakladi 2000 izvodov. Dobi se ga na različnih info točkah, tukaj ga pa lahko prelistate v pdf obliki. Naslednja številka bo ugledala luč sveta nekje spomladi in upamo, da ne bo zadnja.
Pri snovanju in oblikovanju tiskovin nas je gnala želja, da bi bili čimbolj ekološki. Obe publikaciji sta bili natisnjeni na zelo dobrem, 100% recikliranem papirju Cyclus Dalum. Notranjost Etičnega potrošnika je oblikovana s kombinacijo le dveh tiskarskih barv, za ovitek pa smo ohranili tisk v fullcolor varianti.
Splošna knjižica formata A6, ki je izšla prav tako v 2000 izvodih, pa ima še eno zanimivost. Da bi naredili knjižico vizualno bolj zanimivo, smo si zamislili izsek v obliki govornega oblačka, ki ga uporabljamo kot spremljevalni element v CGP-ju celtonega projekta. Oblikovanih ostankov seveda nismo zavrgli, ampak smo jih spremenili v male vizitke „flajerčke“ z različnimi citati in URL -naslovom, ki se jih tako širi po komunikacijskih vozliščih. Nastalo jih je cca 14000!
Proces izdelave je bil nekoliko dražji, vendar smo s tem dobili še eno komunikacijsko orodje.
Video je naslovljen z eksplicitnim naslovom in naložen na Youtube. V pravem trenutku videa je vnešena slika ženske iz neke pornografske scene. Ta slika se zato prikaže kot naslovnica videa. Kot vse kaže gre za nek pornografski filmček zato si ta film ogleda več kot sto miljonov gledalcev! A v filmu ni pornografije, sporočilo je popolnoma drugo. Fantastičen primer medijskega virusa, ki je narejen praktično brez budžeta. Tukaj še v originalnem kontekstu.
V pripravah na naš nov projekt W_land nas je iz Hambura prišel obiskat Alain. Star frend, eden vodilnih nemških blogerjev, ustanovitelj medijske fundacije Rebelart in urednik pri največji evropski reviji za umetnost: Art magazin.
Alain bo kurator umetniške galerije, ki bo združevala fizično z virtualnim in globalno z lokalnim. V osnovi gre za princip "locative media" in nov način odpiranja javnega prostora.
Trg sredi Ljubljane bomo spremenili v interaktivni prostor. Čeprav imamo koncept projekta precej razdelan nam dolgoročne možnosti takšnega projekta še niso povsem jasne. Vendar prav zato gre. Če bo trg resnično postal prostor umetnosti, eksperimenta, druženja in povezovanja, bo rezultat organski in zato ga niti ne želimo v celoti napovedati. Gre nam predvsem za vzpostavitev okolje specifičnega procesa in ne končnega stanja. Koncept kreativnega mesta si namreč razlagamo predvsem kot kulturno in družbeno paradigmo.
Več vsekakor kmalu.