Pred tremi dnevi naju je z Majo za Mladino fotografiral Borut Peterlin. Mladina je želela v rubriki Striptiz predstaviti delo studia Poper.
Borut (na sliki) me je zelo navdušil s svojo pozitivno energijo in mojstrsko predanostjo fotografiranju. Kocept fotografije, ki ga je predlagal Borut, sva z navdušenjem sprejela. Seveda, kdo pa si ne bi želel zabiti žeblja skozi ekran lap topa?! :)
Borut bo v bližnji prihodnosti izdal knjigo s fotkami, ki jih je napravil za Mladinino rubriko Striptiz, fotografije pa bo kmalu tudi razstavil v Londonu.
Med delom smo tudi odkrili, da imamo veliko skupnih interesov in podobnih še nerealiziranih projektov, tako, da bomo zagotovo v bližnji prihodnosti še sodelovali.
Časopis za avtonomno mišljenje - Arzenal bomo lansirali 26.1. v stari Elektrarni, kupiti pa ga bo mogoče v vseh trafikah od sobote 27.1. dalje. Če želite dobiti bedge (na sliki) ali pa v prihodnje sodelovati pri ambicioznem mesečniku se kar oglasite pri nas v studiu Poper. V prihodnjih tednih bomo o lansiranju Arzenala, ki je iniciativa ZRC SAZU, na tem mestu še podrobneje pisali. Spletno mesto, ki je tudi delo našega studia pa bo lansirano sredi prihodnjega tedna.
Iz uvodnika:
Kolegij Znanstvenoraziskovalnega centra Slovenske akademije znanosti in umetnosti (ZRC SAZU) se je odločil, da 25-po obletnico samostojnega obstoja centra ne bo počastil z običajno proslavo in slavnostnimi nagovori, pač pa bo skupaj z zunanjimi sodelavkami in sodelavci oblikoval in izdal »ničelno« številko novega časopisa za avtonomno kulturno in družbeno refleksijo. Pri tem nas ne žene le želja po drugačnem po drugačnem praznovanju obletnice. Razlog za našo odločitev je tudi nelagodje zaradi dejstva, da po osamosvojitvi v slovenskem prostoru ni bilo mogoče oblikovati in izdati časopisa, ki bi prinašal zanimiv, poglobljen in neobremenjen premislek sicer izjemno dinamičnih procesov v kulturnem in družbenem razvoju Slovenije in sveta okoli nje.
Tovrstni projekti so v veliki večini še naprej ostajali pod pokroviteljstvom politike, ki je po 1991 sicer dobila različne predznake, vendar je tehnologija obvladovanja razprave o kulturi in družbi ostala več ali manj ista. Glede na to ne preseneča, da tudi 15 (?) let po nastanku nove slovenske države kultura še vedno nastopa kot poligon za politično delovanje, še posebej boleče pa je dejstvo, da so v vlogi na videz neodvisnih komentatorjev kulturnih praks (v najširšem smislu) nastopali odkriti? podporniki posameznih strankarskih politik ...
2. Tudi zato smo se sami zavestno odločili, da bomo namesto navidezne neodvisnosti priznali svojo odvisnost od kulturne, znanstvene in druge kreativne dejavnosti in dejavno uresničevali svojo zavezanost znanstveno radovednemu razpravljanju o kulturnih praksah in dužbenih procesih, katerih del smo tudi sami. Ne skrivamo upanja, da bomo s tem konkretnim posegom v politično neobremenjeno razpravljanje o kulturi in kreativnih praksah prispevali k temu, da se bo v Sloveniji postopoma zapolnila praznina, ki je nastala zaradi zgoraj omenjene tradicionalne vloge politike, po l. 91 pa tudi zaradi agresivne komercializacije slovenske medijske pokrajine.]
Nenazadnje tudi zato bolj kot kdaj koli potrebujemo časopis, ki ga bo vodila in urejala odvisnost od kulture, ne pa ne-kultura politične odvisnosti ...In ustanova kot je ZRC SAZU nedvomno lahko prispeva svoj del k nastanku takega časopisa.
Ločitev med proizvajalci (informacij, kulture) in potrošniki se trenutno razblinja. Copyright, kot pravni institut, je v večih primerih neuporaben. Kaj to pomeni za komuniciranje v javnem prostoru? Kaj to pomeni za oglaševanje? Kaj to pomeni za oblikovanje in oblikovalce? Kaj za programerje?
Lawrence Lessig o kulturi produkcije in recepcije.