Kaj po�ivlja Slovenija?
------------------------------------------------------------------------
Studio Poper je soavtor koncepta in avtor spletne strani dru�bene kampanje Kurenti, v kateri smo se lotili razmisleka o vladnem ukrepu, ki je v javnosti vzbudil zelo veliko razli�nih mnenj pa tudi nelagodja: �lo je za odhod �tirih slovenskih vojakov v Irak. Ker je velik del javnosti ta odhod razumel kot slovensko udele�bo v osvajalni vojni, kar je v temeljnem nasprotju s premisami, na katerih je bila leta 1991 ustanovljena slovenska dr�ava, nas je zanimal vidik te vladne odlo�itve v lu�i podobe Slovenije doma in v tujini: kak�no podobo si dr�avljani Slovenije �elijo, kak�no imajo in kak�no bi radi gradili? Najbolj indikativne so verjetno prav turisti�ne akcije, ki jih prav tako podpira slovenska vlada. Slovenija se je v teh akcijah, na primer s takrat uradnim sloganom Slovenija po�ivlja, kazala kot miroljubna, nevpletena, ekolo�ko �ista in naravno neokrnjena de�ela ljubeznivih ljudi in �loveku naklonjene politike. Prav te elemente smo vzeli v pretres in jih postavili v nov kontekst; kaj pomenijo slogani, logotipi in promocijski materiali v lu�i na�e udele�be v ira�ki vojni? Kaj pomeni zakladnica na�e etnolo�ke in kulturne dedi��ine v kontekstu spektakelskega prikaza vojne kot vzburljivega akcijskega vojnega filma?
Tako je nastal kola� na videz nezdru�ljivih elementov: starosvetnega (�tirje kurenti - poganske maske, ki preganjajo zimo, ki prina�ajo novo �ivljenje, so torej glasniki dobrega), najsodobnej�ega (uni�evalno oro�je sodobnih vojn) in aktualnega (po�iljanje na�ih vojakov v Irak prav v �asu, ko se druge dr�ave od tam umikajo), ki naj javnost spodbudi k razmi�ljanju o na�ih samorazumevanju, samodefiniciji ter vlogi in podobi v svetu.
Dru�beno komuniciranje - komunikacijski pristop, ki ga uporabljamo za tovrstne kampanje - vzpostavlja dialog ali pogoje zanj. Njegov namen pa je bolj demokrati�na porazdelitev mo�i v dru�bi. Zato odpira prostor za javno razpravo, argumentirano izmenjavo mnenj in posledi�no refleksijo o trenutni dru�beni realnosti. Kampanja >Kaj po�ivlja Slovenija?< ne ponuja enozna�nega pogleda na svet in ne podaja kon�nih odgovorov, temve� postavlja vpra�anja in spodbuja k lastnemu razmisleku. Na tak na�in ustvarjamo mo�nosti za reinterpretacijo samoumevne dru�bene realnosti in pravo interakcijo, kar pa so temeljne zna�ilnosti vsake demokrati�ne dru�be.
Kampanja >Kaj po�ivlja Slovenija?< odpira vpra�anja s tem, da na semioti�ni ravni zavestno soo�i razli�ne sisteme vrednot; ne ponuja odgovorov, temve� prevpra�uje aktualna dejstva, ki zadevajo vse Slovence in Slovenke, ob tem pa izhaja iz podob in sloganov, ki so del slovenske samopredstave.
Plakate v ve�jih slovenskih mestih je dopolnila in nadgradila spletna stran, ki slu�i kot platforma za razlago na plakatu uporabljenih simbolov, ob tem pa presega komunikacijske zmo�nosti tiskanega/plakatnega medija. Interakcija je komunikacijska praksa, ki temelji na enakopravnih izhodi��ih vseh, ki so vpleteni v komunikacijski proces. Ali ni prav to temelj demokracije?
Spletna stran www.pozivlja.si s forumom in klepetalnico ponuja prostor za argumentirano razpravo in dialog, ki se ga lahko udele�ijo vsi dr�avljani in dr�avljanke. Ob tem pa tudi presega virtualni prostor, saj ponuja tiskana komunikacijska orodja, ki jih je mo�no sneti s spletne strani in ki jih v fizi�nem okolju lahko uporabi vsakdo, ki �eli izraziti podporo kampanji, katere namen je pospe�evati razpravo v javnem prostoru komuniciranja.
------------------------------------------------------------------------
|