Kaj poživlja Slovenija?
------------------------------------------------------------------------
Studio Poper je soavtor koncepta in avtor spletne strani družbene kampanje Kurenti, v kateri smo se lotili razmisleka o vladnem ukrepu, ki je v javnosti vzbudil zelo veliko različnih mnenj pa tudi nelagodja: šlo je za odhod štirih slovenskih vojakov v Irak. Ker je velik del javnosti ta odhod razumel kot slovensko udeležbo v osvajalni vojni, kar je v temeljnem nasprotju s premisami, na katerih je bila leta 1991 ustanovljena slovenska država, nas je zanimal vidik te vladne odločitve v luči podobe Slovenije doma in v tujini: kakšno podobo si državljani Slovenije želijo, kakšno imajo in kakšno bi radi gradili? Najbolj indikativne so verjetno prav turistične akcije, ki jih prav tako podpira slovenska vlada. Slovenija se je v teh akcijah, na primer s takrat uradnim sloganom Slovenija poživlja, kazala kot miroljubna, nevpletena, ekološko čista in naravno neokrnjena dežela ljubeznivih ljudi in človeku naklonjene politike. Prav te elemente smo vzeli v pretres in jih postavili v nov kontekst; kaj pomenijo slogani, logotipi in promocijski materiali v luči naše udeležbe v iraški vojni? Kaj pomeni zakladnica naše etnološke in kulturne dediščine v kontekstu spektakelskega prikaza vojne kot vzburljivega akcijskega vojnega filma?
Tako je nastal kolaž na videz nezdružljivih elementov: starosvetnega (štirje kurenti - poganske maske, ki preganjajo zimo, ki prinašajo novo življenje, so torej glasniki dobrega), najsodobnejšega (uničevalno orožje sodobnih vojn) in aktualnega (pošiljanje naših vojakov v Irak prav v času, ko se druge države od tam umikajo), ki naj javnost spodbudi k razmišljanju o naših samorazumevanju, samodefiniciji ter vlogi in podobi v svetu.
Družbeno komuniciranje - komunikacijski pristop, ki ga uporabljamo za tovrstne kampanje - vzpostavlja dialog ali pogoje zanj. Njegov namen pa je bolj demokratična porazdelitev moči v družbi. Zato odpira prostor za javno razpravo, argumentirano izmenjavo mnenj in posledično refleksijo o trenutni družbeni realnosti. Kampanja >Kaj poživlja Slovenija?< ne ponuja enoznačnega pogleda na svet in ne podaja končnih odgovorov, temveč postavlja vprašanja in spodbuja k lastnemu razmisleku. Na tak način ustvarjamo možnosti za reinterpretacijo samoumevne družbene realnosti in pravo interakcijo, kar pa so temeljne značilnosti vsake demokratične družbe.
Kampanja >Kaj poživlja Slovenija?< odpira vprašanja s tem, da na semiotični ravni zavestno sooči različne sisteme vrednot; ne ponuja odgovorov, temveč prevprašuje aktualna dejstva, ki zadevajo vse Slovence in Slovenke, ob tem pa izhaja iz podob in sloganov, ki so del slovenske samopredstave.
Plakate v večjih slovenskih mestih je dopolnila in nadgradila spletna stran, ki služi kot platforma za razlago na plakatu uporabljenih simbolov, ob tem pa presega komunikacijske zmožnosti tiskanega/plakatnega medija. Interakcija je komunikacijska praksa, ki temelji na enakopravnih izhodiščih vseh, ki so vpleteni v komunikacijski proces. Ali ni prav to temelj demokracije?
Spletna stran www.pozivlja.si s forumom in klepetalnico ponuja prostor za argumentirano razpravo in dialog, ki se ga lahko udeležijo vsi državljani in državljanke. Ob tem pa tudi presega virtualni prostor, saj ponuja tiskana komunikacijska orodja, ki jih je možno sneti s spletne strani in ki jih v fizičnem okolju lahko uporabi vsakdo, ki želi izraziti podporo kampanji, katere namen je pospeševati razpravo v javnem prostoru komuniciranja.
------------------------------------------------------------------------
|